مقایسه تلویزیون ال جی مدل C2 و CS

مقایسه تلویزیون ال جی مدل C2 و CS :

حس احترام به مخاطب ما را مشتقاق کرده تا این بار به مقایسه تلویزیون ال جی مدل C2 و CS بپردازیم و این دو اولد رده بالای ال جی را با هم به دوئل دعوت کنیم. با به چالش کشیدن مزایا و حتی کم و کاستی‌های آن‌ها به صورت مجزا، و در انتها مقایسه آن‌ها با هم، می‌توانیم تصمیم بگیریم که تلویزیون C2 بخریم یا CS؟ پس اگر به دنبال یک انتخاب هوشمندانه هستید تا آخر این بحث با ما همراه باشید.

با مقایسه تلویزیون ال جی مدل C2 و CS در واقع وارثان یک عمر خاطره را در این برند خوش آوازه بررسی می‌کنیم که هر دو پرچمدارانی قَدر در عرصه گیمینگ به شمار می‌روند و خرید آن‌ها مشمول پرداخت هزینه بیشتری است.

تلویزیون ال جی در مدل‌ها و سری‌های متفاوتی وجود دارند که هر کدام قابلیت‌هایی شاهکارانه در رده خود به نمایش می‌گذارند و باید گفت سبد محصولات ال جی متنوع‌ترین حالت ممکن را به خود اختصاص داده است و نمایشگر‌های اولد از دست‌آورد‌های همین سبد هستند. ال جی اولین شرکتی است که دست به ساخت OLED ها زد و باید گفت در این امر بسیار موفق عمل کرده است، به همین دلیل وقتی از دو بالارده از اولد‌های این برند حرف به میدان می‌آید باید منتظر نکات مثبت بسیاری باشیم، هر چند که تلویزیون اولد در تمام مدل‌ها لوکس و گران‌ قیمت هستند.

در تفاوت تلویزیون C2 با CS باید گفت هر دو از محصولات سال 2022 این شرکت به شمار می‌روند، در واقع همه مدل CS را جایگزین C1 در سال 2021 می‌دانند که نسخه به روز آن می‌باشد و پردازنده‌ای ارتقاء یافته‌ای را با خود یدک می‌کشد و طبیعتاً امکانات به روزتری را به کاربرانش نوید خواهد داد. همان طور که می‌دانید مدل‌های سری C ال جی به عنوان گیمینگ حرفه ‌ای شناخته می‌شوند و حال که حرف از CS به میدان آمده باید گفت همین عنوان برای این مدل‌ هم صدق می‌کند.

با کمی گشت و گذار در امکاناتشان خواهیم فهمید هر کدام از این دو نمایشگر گل سر سبد LG، چه برگ‌های برنده ای دارند که رو کنند و آن‌ها را از زوایای متفاوت همچون؛ قیمت، طراحی، سرعت رفرش، کیفیت تصویر و قابلیت‌های اساسی تحت بررسی قرار می‌دهیم تا دست آخر تصمیمی قطعی در مورد این Gaming های حرفه ای بگیریم و یکی را برای نشیمن خانه‌ خود برگزینیم.

تفاوت تلویزیون C2 با CS از لحاظ طراحی

طراحی در اولد‌ها همیشه به چشم می‌آید و همه افراد تا حدودی جذب همین ظاهر لوکس و جذاب آن‌ها می‌شوند که در نوع خود کم نظیر هستند و نگاه مخاطب را بر روی خود خیره نگه می‌دارند. در مقایسه تلویزیون C2 و CS بخش طراحی باید گفت هر دو نمایشگرهایی با صفحه تخت و بدنه‌ای فوق باریک هستند که هر سبک نوینی از طراحی را به نمایش می‌گذارند. این دو مدل با هم در رقابت تنگاتنگی برای نازک بودن ضخامت بدنه می‌باشد و باید گفت CS پیشتاز است.

این که ادعا می‌کنیم اولد سی اس پیشتاز است، فقط در حد چند میلی متر می‌باشد نه چیزی که خیلی به چشم بیاید. اولد سی تو ضخامتی حدود 6 میلی‌متر دارد، در حالی که CS این ضخامت کم را باز هم نصف کرده و حدوداً 4 میلی متر می‌باشد و این یعنی اوج ظرافت دست هنرمندان چشم بادامی. بدنه در قسمت پایین هر دو مدل کمی پهن‌تر شده تا جایی برای محل قرار گیری پورت ها داشته باشد و این میزان به حل و حوش 4 سانت می‌رسد که باز هم خیلی چشم‌گیر نیست و به راحتی زمان اتصال، روی دیوار می‌خوابد.

پایه‌ها در این دو مدل تلویزیون ال جی 2022 به صورت پایه وسط مستطیلی کار شده که طول پایه در OLED CS طولانی‌تر بوده و تقریباً هم عرض نمایشگر می‌باشد و اگر به دیوار متصل نشود، نیازمند یک میز اندازه خود تلویزیون است هر چند که استحکام بیشتری را در چنته خواهد داشت. پایه در OLED C2 کوچکتر بوده و میز بزرگ خیلی برایش اولویت نیست و یک میز کوچکتر از خود تلویزیون هم کارش را راه می‌اندازد. ریموت در هر دو مدل مشکی رنگ و سبک با طراحی مینیمال استفاده شده است و از وجود دکمه‌های شلوغ پلوغ در آن خبری نیست و بیشتر از اسکرولش استفاده می‌شود.

سایزبندی در تلویزیون oled C2 از تنوع بالاتری برخوردار است و از سایز 42 تا 83 اینچ را می‌توان بین آن ها مشاهده کرد، یعنی از یک اتاق خواب کوچک تا یک سالن کنفراس، در حالی که Oled CS فقط محدود به سایز 55 و 65 اینچ می‌باشد، هر چند که جزو سایزهای پرفروش به شمار می‌آیند.

 

مقایسه تلویزیون اولد ال جی C2 و CS در کیفیت تصویر

اولد‌ها به نمایشگر‌هایی با کنتراست مشکی بی نهایت مشهورند که کارشان را این راسته به نحو احسنت انجام می‌دهد و دلیلش هم نبود نور پس زمینه در ترکیب آن‌هاست. حال باید پرسید که نور خود را از کجا تأمین می‌کنند؟ مدل‌های C2 و CS که جزو بهترین تلویزیون‌های اولد هستند نور خود را از هزاران پیکسلی که خود دارند تأمین می‌کند و با روشن و خاموش شدن به موقع آن‌ها از طریق Pixel Level Dimming نور صفحه نمایش تأمین خواهد شد، اما مشکل بارزی که دارند نبود نور کافی در روز برای صحنه های روشن است و در این مورد کمی دچار ضعف هستند.

ال جی در پنل تلویزیون سی اس از WOLED استفاده کرده است، در حالی که در C2 از فناروری Evo بهره برده است و اگر به مقاله‌ای که در مورد آن شرح داده ایم توجه کنید، متوجه خواهید شد این پنل نور لازم برای اولد‌ها را تا حدودی تأمین می‌کند و این یک برتری در C2 به شمار می آید. کیفیت تصویر هر دو فورکی 4K بوده و از وضوح فوق‌العاده ای با رزولوشن بالا برخوردار می‌باشد. عمق رنگی در آن‌ها 10 بیت است و روشنایی در C2 به واسطه همین پنل Evo حدوداً 30٪ بالاتر است، البته باید گفت سایز 42 و 48 فاقد این پنل هستند و محدود به سایزهای بزرگ می باشد.

استفاده از HDR برای افزایش کنتراست در نقاط بسیار روشن و بسیار تیره از نکات مثبت این مدل‌ها است و با استفاده از نسخه های HDR10+, Dolby Vision. HLG تا حدود زیادی از وجود هاله دور تصاویر جلوگیری شده و وضوح در هر نقطه بالا خواهد رفت و تجربه سینمایی از تصویر را تجربه خواهید کرد.

قدرت پردازشگر C2 و CS یکی است؟

درست است که ما گفتیم CS تقریباً همان مدل C1 می‌باشد، اما دلیل تفاوتشان در اینجا آشکار خواهد شد که در مدل C1 سال 2021، پردازنده آلفا 9 ورژن 4 (Alpha 9 Gen 4) استفاده شده بود و در CS ساخته شده در سال 2022 پردازنده ارتقاء یافته و به ورژن آلفا 9 نسخه 5 (Alpha 9 Gen 5) رسیده است، اما نسخه پردازنده در تلویزیون C2 و CS با هم یکی است و از یک سطح قدرت برای پردازش داده‌ها بهره می‌برد و قابلیت ارتقاء محتوای بی کیفیت را اعم از صدا و تصویر به کمک AI 4K Upscaling امکان پذیر می کنند.

سرعت پردازشگر در هر دو مدل 120 هرتز است و به عنوان تلویزیون‌هایی اسپورت که قابلیت گیمینگ حرفه‌ای دارند، صحنه‌هایی یکنواخت و بدون پرش را در بازی و صحنه‌های اکشن به ارمغان می‌آورند. به کمک Motion Pro صحنه‌هایی روان و سریع را تجربه می‌کنید که هر فریم را به صورت کامل بازسازی می‌کند و اجازه نمی‌دهد چیزی از مقابل چشمان شما کنار برود، همچنین امکان اتصال به کنسول‌های نسل نهم همچون PS5 را در اختیار دارند. در مقایسه تلویزیون ال جی C2 و CS متوجه شدیم هر دو گیمینگ حرفه ای هستند و لازم است بدانیم بهترین تلویزیون گیمینگ کدام است؟ تا بهتر بتوانیم امکانات این دو مدل معرکه را درک کنیم.

توان صوتی تلویزیون‌ اولد ال جی C2 و CS

تا به اینجا هنوز زود است که به نتیجه برسیم تلویزیون C2 بخریم یا CS. در مورد توان صوتی این دو اگر بخواهیم صحبت کنیم متوجه خواهیم شد که هر دو از 40 وات خروجی صوتی برخوردار هستند که از 2.2 کانال صوتی به صورت همزمان آن را پخش می‌کنند. در واقع تلویزیون C2 و CS از قابلیت دالبی اتموس Dolby Atmos کمک می‌گیرند که این موضوع خود در ارتقاء صدا به صورت 360 درجه مؤثر می‌باشد و در همین حین Al Sound را برای یاری به حالت دالبی و ایجاد صدای فراگیر و همه جانبه نیز استفاده می‌کنند که حس اینکه صدا از 40 وات بیشتر است را تجربه خواهید کرد. این قابلیت‌ها با غرق کردن شما در صدا حالت سینمایی از تصویر و صدا را به ارمغان می‌آورند.

مقایسه تلویزیون ال جی مدل C2 و CS در امکانات

سیستم عامل تلویزیون‌های ال جی همیشه وب او اس webOS بوده است و اختصاری برند ال جی می‌باشد. هر نمایشگری که همچین سیستم عاملی داشته باشد، قطعاً هوشمند است و تمام امکانات لازم برای دسترسی‌های اسمارت را در اختیار کاربرانش قرار خواهد داد. تلویزیون C2 و CS که جزو بهترین تلویزیون ال جی هستند نیز از این ویژگی مبرا نبوده و از نسخه 22 آن در سال 2022 بهره برده اند که دسترسی‌های متعددی را از جمله استفاده از دستیارهای صوتی Google Asisstant, Alexa در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند، فقط کافیست به نزدیک ترین وای فای WiFi دسترسی داشته باشید.

امکان سرچ به صورت صوتی از طریق ریموت کنترل جادویی که در اختیار این دو قرار دارد، ممکن بوده و لازم و ملزم است که دکمه میکروفون را فعال نمایید. با این کار حتی قادر خواهید بود از راه دور تلویزیون را مدیریت کنید یا صدا رو کم زیاد نمایید، شاید هم خسته شدید و کانال را عوض کردید. هشدار ورزشی در این تلویزیون گیمینگ برای دوست داران ورزش گزینه عالی است تا اگر در حال تماشای برنامه ای هستید نتایج مسابقه را از شبکه دیگر به شما اطلاع دهد و از نتیجه غافل نشوید. در تفاوت تلویزیون C2 با CS باید گفت این دو در امکانات و قابلیت‌های هوشمندانه با هم برابری می‌کنند و از هوم داشبورد Home Dashboard برای ساخت صفحه شخصی بهره می‌گیرند و قادر هستند به تعداد افراد خانواده از این صفحات درست کنند.

جمع بندی

در مقایسه تلویزیون ال جی مدل C2 و CS ‌به این نتیجه رسیدیم که ضخامت CS کمتر است و پایه بزرگ‌تری دارد اما تنوع سایزبندی کمتری به نسیت سی تو دارد و در کیفیت تصویر، C2 از پنل Evo برای روشنایی بیشتر کمک گرفته است و حدود 30٪ بیشتر نور را ساطع می‌نماید. در اصل و اساس، این دو مدل از لحاظ امکانات و قابلیت هایی همچون توان صوتی، دسترسی‌ها و وژن پردازشگر با هم برابر هستند. اگر بخواهیم بدانیم تلویزیون C2 بخریم یا CS باید گفت سی تو بخاطر پنلی که دارد پیشرفته‌تر بوده و از قیمت 15٪ بالاتری برخوردار است.

ارسال دیدگاه